Mood Maker

Zou het niet fantastisch zijn dat je, wanneer je een afspraak hebt bij een organisatie, jezelf echt welkom voelt? Dat je merkt dat daar professionals werken die in hun kracht staan en je op je gemak stellen, je helpen en oprecht in je geïnteresseerd zijn? Zou je je niet graag een gast voelen in plaats van een bezoeker of klant? Dan zou je die organisatie als werkgever, ook van harte aanbevelen aan je familie en vrienden.

mood maker

De Mood Maker filosofie

Gasten kijken niet naar functies van medewerkers, zijn zich niet bewust van wie er verantwoordelijk is voor wat. Gasten ervaren een organisatie als een geheel en willen vriendelijk ontvangen worden en geholpen bij datgene waarvoor ze komen. Wil een organisatie werkelijk gastvrij zijn en aantrekkelijk zijn voor de arbeidsmarkt, dan moet die organisatie van buiten naar binnen kijken; door de ogen van de gast.

Steeds meer organisaties ontdekken dat niet hun product of dienst (gastgerichtheid), maar juist de houding, het handelen en het gedrag van hun medewerkers (gastheerschap) de succesfactor is voor het realiseren van een gastvrije totaalbeleving. 

SYNDLE helpt hierbij organisaties door op een slimme, leuke en pragmatische wijze de mens centraal te zetten met het gastvrijheidsmodel MOOD MAKER. Er wordt gewerkt aan een bedrijfscultuur waarin de MINDSET en de MOOD van de medewerkers centraal staan. Een prettige bedrijfscultuur met gelukkige en sociaal ontwikkelde medewerkers leidt tot tevreden gasten en klanten. We zijn pas tevreden als uw gasten het verschil daadwerkelijk ervaren. 

 

Wil je meer weten? Neem dan contact op
Moodmaker-Syndle-filosofie

Overtuigingen

Onze Mood Maker aanpak is gebaseerd op de volgende overtuigingen:

Kijk door de ogen van de gast

Of je een klantgerichte of gastvrije organisatie bent, bepaalt de (interne)gast. Het gaat erom gastvrijheid zo in te richten dat gasten dat als prettig gaan beleven. De succesfactor hierbij is de mate waarin medewerkers zich kunnen verplaatsen in de gast.

Focus op medewerkers

Volgens de Mood Maker filosofie/gastvrijheidsmodel heeft iedereen de rol van gastheer in gastvrije bedrijven. Het is een onderdeel van ieders beroep. Dit betekent dat als een organisatie door gasten als gastvrij ervaren wil worden, iedereen hierin zijn verantwoordelijkheid moet nemen. Niemand uitgezonderd, maar iedereen binnen zijn mogelijkheden en context. Medewerkers richten zich op de gasten, de organisatie op haar medewerkers.

Inspiratiegedreven ontwikkelen

Mensen empoweren en inspireren leidt tot energie en positieve energie leidt tot verandering. Onze sessies zijn daarom vooral inspirerend. We werken met creatieve werkvormen en gebruiken visuele middelen en ervaringen om zaken duidelijk te maken. 

 

Duurzaam effect

Veel organisaties steken veel energie in het op niveau brengen van hun gastvrijheid en stoppen dan bij het bereiken daarvan. Het effect is dat de gerealiseerde veranderingen in handelen en gedrag niet verankerd worden en na verloop van tijd weer wegzakken. 

Om een duurzaam gastvrije organisatie te krijgen moet volgens de Mood Maker filosofie gastvrijheid geborgd worden. Dat is niet iets dat we aan het einde van de ontwikkeling moeten doen. Nee, de borging zit IN de ontwikkeling. We onderscheiden 3 vormen van borging:

  • Statische borging – verandering van werk, gedrag, leiderschap en ambiance (in samenhang) waardoor terugvallen in oude patronen voorkomen wordt.
  • Cyclisch borgen – structureel periodiek meten van beleving, reflecteren en bijstellen van de uitvoering.
  • Dynamisch – regelmatige impulsen geven om aanwezige kennis en vaardigheden te activeren, nieuwe aan te reiken en inspiratie te bieden.

De combinatie van de drie vormen samen leidt tot duurzame borging van gastvrijheid.

Gebruik de kracht van jouw Mood Makers

De benodigde veranderkracht is al in jouw organisatie aanwezig. Er werken namelijk heel veel mensen die het gasten graag naar de zin willen maken. Dit is een enorm potentieel dat ingezet kan worden om de omslag tot stand te brengen, te versnellen en te borgen. Het aantal mensen dat uiteindelijk niets heeft met gastvrijheid is zeer klein. Binnen die grote groep medewerkers die gastvrijheid dagelijks toepassen, zitten mensen die hun nek durven uit te steken om hun collega’s aan te moedigen en op te roepen echt gastvrijheid belangrijk te maken. Wij noemen ze Mood Makers, sfeermakers. 

Het zijn de Mood Makers die de verantwoordelijkheid nemen om kleine verandering met hoge impact voor de gastbeleving te starten en hun collega’s op sleeptouw te nemen. Deze Mood Makers kun je overal in de organisatie tegenkomen Door de kracht van de Mood Makers te stimuleren blijft de organisatie in beweging. Voor het creëren van een duurzame cultuuromslag is het noodzakelijk dat meer dan 15% van de organisatie uit praktiserende Mood Makers bestaat.

Hoe kom je aan Mood Makers?

Mood Makers zijn al in jouw organisatie aanwezig. Het enige dat je hoeft te doen is ze aandacht te geven en te empoweren. Daar heeft SYNDLE inspirerende trainingen voor ontwikkeld:

  • Mood Maker Ambassadeurs
  • Mood Maker Teams
  • Mood Maker basics
  • Mood Manager – voor gastvrije leidinggevenden

Meer informatie over Mood Maker?

Ben je benieuwd geworden naar wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen? We gaan graag met je in gesprek om de mogelijkheden te bespreken. Neem vrijblijvend contact met ons op!